tisdag 13 mars 2012

Vilken dag.

I dag började jag med Okie.
Hon har börjat fälla så det blev en ordenlig om gång med ryktstenen.
Efter att ha borstat en massa var det på med en pad och skritta ut i skogen.
Det gick bra.
Hon var jätte lugn när vi red ut.
Men när vi vände för att gå hem igen så var tempot dubbet så fort.
Hon ville väl hem till maten.

Efter Okie vad det Peppys tur.
Hon fäller inte så mycket än.
Sen kom Therese så vi red ut och jag hade med mig Marilyn också.
Zid ville också följa med men det fick han inte.
Trodde jag.

När vi hade ridit över vägen och kommit en bit in i skogen
så kom Zid efter oss.
Han har sprungit över stora vägen själv.
Ja ja inte så mycket att göra något åt då.

När vi var på väg hem igen så kom häst ägarens sambo i bilen och letade efter Zid.
Då började Peppy krångla.
Vi skulle jogga och galoppera längst gamla järnvägen.
Men det ville inte Peppy.
Hon ville hem.
Hon svängde åt sidan och när jag gick på henne med benen så reste hon sig.
Therese fick ta hand om Marilyn så jag inte behövde tänka på henne
utan kunde fokusera på Peppy.
Efter lite strul och efter att hon hade rest sig ett par gånger gick hon dit jag ville.
Ägaren tror att hon kan vara brunstig eller snart kommer att vara det.
Tur att hon får vila i morgon.

Någon som är hungrig.


Lady Liz.

5 kommentarer:

  1. Vid är en stor pojke nu ;-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om han är en stor pojke så är han en hund.
      Och jag tror inte att han fattar det där med bilar och att det är inte att bara springa över vägen.

      Radera
  2. Du väll lärt upp honnom väl eller ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja. Han vet att bilar betyder att det kommer någon.

      Radera