torsdag 22 mars 2012

Full fart.

I morse åkte vi och hämtade Liza hos Emil.
Sen bar det av till ridskolan. 
Stefan hade planera att vi skulle rida Trail.
Ja det var kanske inte det bästa att ha som första lektion med Liza.

Jag började med att leda runt henne lite innan de andra kom.
Det finns tre stycken spegla i ridhuset.
Varje gång vi gick förbi dem tittade Liza och gnäggade.
Men det e klart om man ser något snygg så titta man.
Det gjode även Liza.

När de andra kom så hoppade jag upp och började skritta.
Vi skrittade och joggade fram.
När Trail hindren var fram plockade så hoppade jag av
och började leda Liza över bron.
(Born är två sj-pallar med skiva på)
Hon var jätte duktig, nyfiken och försiktig.
Jag började leda Liza över bredden på bron.
Först gången gick hon bredvid bron men sen gick hon försiktigt över bron.
Men hon ville inte gå på längden av bron.

Sen hoppade jag upp igen och red över.
Första gången ville hon inte gå upp på bron utan gick bredvid.
Men sen gick hon över.
Men hon ville inte gå över på längden.

Stefan hade även tagit fram koner, box, L-hinder och en grind.
Konerna stod tät och vi skulle jogga i mellan.
Det gick inte bra.
Liza är inte så böjbar än.

Grinden gick inte så bra heller.
Stefan fick öppna och stänga åt mig men hon gick igenom.
L- hindret red jag aldrig.

Boxen började jag att skritta in i vända 180* och skritta ut.
Det gick bra.
Men sen skulle vi galoppera in stanna och skritta ut.
Men vi tog det i jogg.
I början saktade hon av vid första bommen innan boxen och skritta in.
Men sista gången joggade hon hela vägen in och stannade.

Sen provade vi bron igen och då gick hon över bron på längden.
Jag var jätte nöjd med henne med tanke på att vi inte känner varandra än.
Men jag tycker jätte mycket om henne redan.



När vi kom hem fick hon gå ut till de andra.
Rita, Marilyn och Felix var först med att komma och hälsa på henne.
Och sen blev det ett springande.
Mycket sparkar och skrik.
Men efter ett tag lugnade ner sig men Felix var på Liza hela tiden.
Han jagade bort henne från maten, bakade upp mot henne
för att sparka och nafsade henne.

Hoppas att jag har en hel häst att rida i morgon.
Själv klart glömde jag att ta med mig kameran.


Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar