onsdag 14 mars 2012

Fy vilken dag.

En väldigt hårig hund.

I dag var det Zids tur att bli sommar fin.
Jag bestämde mig att klippa honom ute
för då slipper man ta hand om allt hår.
Började jätte bra allt ting.
Jag klippta en stund och sen lekte vi med bollen en stund.
När jag hade klippt lite mer än halva Zid så skulle vi leka lite.

Lite skillnad.

Jag sa till honom att sitta kvar på bordet
medans jag kastade iväg bollen och sa till honom att ta bollen.
Jag tror att Zid halkade på bordet och for rätt ner i asfalten med huvudet före.
Huvudet träffade asfalten och kroppen trillade över.
Zid reste sig upp hängde med huvudet åt vänster
och höll upp vänster fram ben och gnydde.
Jag sprang fram till Zid och höll honom.
Lyfte försiktigt upp honom och bra in honom.

Ringde smådjurs kliniken i Falköping men de hade lunch stängt.
Jag hämtade Zids papper, min mobil och bil nycklarna och bar ut Zid till bilen.
Jag ringde sambon och berättade vad som hade hänt
och sa att han fick åka till Falköping.
På väg till Falköping började Zid må bättre.
Efter att veterinären hade undersökt honom
så fick jag reda på att han hade klarat sig jätte bra.
Han gnydde lite när hon tryckte långt uppe på nacken
och att han kan ha fått en hjärnskakning.
Han får ta det lugnt ett tag och om han verkar må sämre får vi komma tillbaka.

Zid blev jätte glad när sambon kom.
När vi kom hem så var det bara att klippa klart Zid.

Äntligen klart och så snygg han blev.

Han verkar fortfarande må bra.
Men gud vad jag mådde dåligt över att se Zid fara i backen.
Det så väldigt otäckt ut men skönt att det gick bra.
Nu ska jag sova och hoppas att det blir en lugn dag i morgon.


Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar