fredag 23 mars 2012

Första turen i skogen med Liza.

I dag red jag ut på Liza.
Ja vad ska jag säga.
Jag hade på henne en grimma och grimskaft
för jag viste inte hur hon skulle reagera på stora vägen.
Jag hade bestämt en tur vi skulle ta i skogen.
Jag började med att leda henne över vägen och det gick jätte bra.
Värre var det inne i skogen.

Hon stanna rätt så ofta, inte vet jag vad hon såg.
När vi mötte ett äldre par med hund ville hon inte gå förbi.
Efter att ha strulat lite med henne hoppade jag av och ledde förbi henne.
Efter en stund var det lika dant igen.
Hon stannade och ville inte gå framåt och började baka.
Jag hoppade av ledde henne en bit och hoppa upp igen.
Efter tredje gången hade jag tröttnat.

Vill hon baka så ska hon få baka.
Nästa gång hon stannade och började baka vände jag henne om
och sen fick hon baka.
Det gjorde hon tre gånger sen var inte det kul och hon gick framåt igen.
Det blev även lite jogg i skogen. 

Liza.

När vi kom hem tog jag en promenad med Okie.
I morgon ska jag rida Peppy och Liza ska få följa med.


Lady Liz.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det inte är liza du ska tävlar med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har blivit lite ändringar.
      Om allt går som det ska så ska jag tävla på henne den 22 April.

      Radera
  2. Men ska du tävla din första tävling i Westen så ska du väll tävla på en gammal erfaren märr som den som du red på ridskolan så du blir bedömd för dina kunskaper nu i början. Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min första tävling den 31/3 ska jag ha Peppy men efter det ska jag ha Liza.

      Radera