tisdag 6 mars 2012

Min sedvanliga tur.

Ägaren körde mig till ridhuset i dag och det gick inget bra.
När jag lastade in sadeln i transporten slog jag i armbågen.
Det kändes.
Men min otur slutar inte där.

När jag skulle lasta ur Peppy vid ridhuset.
Snavar hon eller nåt sånt och antingen trampar eller sparkar hon till mig uppe på foten.
Längs upp på foten där den är som högst.
Det gjorde jävligt ont kan jag säga.
Och själv klar var det på mig höger fot som jag har opererat så många gånger.
Men nu kunde jag inte bara åka hem igen.

Ridningen gick riktigt bra.
Jobbade på formen och med mina ben.
Det var jobbigt.

Efter ridningen skrittade vi hem.

Sakta vi går genom stan.

Vi tog en kortare väg genom rondellen.
Gud vad hon är härlig.
Brydde sig inte det minsta.

Det var planerat att jag skulle jobba mad Marilyn och Rita i dag.
Men det ville inte mig fot.
Foten började kännas bättre tills jag kom hem och tog av mig bootsen.
Ingen bra idé skulle ha haft dem på.
Hoppas den är bättre i morgon.
Min vanliga tur.


Lady Liz.

2 kommentarer:

  1. Stackare :| men var inte träningen flyttad till torsdag i stället . På med is på foten . Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men i dag red jag själv hos Per Larsson i hans ridhus. Men på Torsdag är det på ridskolan 20.00

      Radera