måndag 26 september 2011

Höst härliga höst.

Red ut i dag på volvon.
Det var så härligt.
Har hittat en runda som jag kan rida runt
så jag slipper vända.
Inte lätt när man inte känner till skogarna.

Det gick riktigt bra.
Traven är fortfarande för snabb.
Får jobba mer på den.
Galoppen kändes lite som om hon hade korsgalopp.
Men det var första galoppen.

På torsdag ska jag prova att ha med fölet
i grimma när jag rider hemma.
Så hon kan följa med ut någon gång.
Har aldrig haft med en häst
så jag vill först testa hemma vid.


Lady Liz.

3 kommentarer:

  1. Hur gammal är fölet är det fortfarande mammi så är det inga problem Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska nog inte skriva föl längre för hon är snart fem månader.
    Men hon har inte fått ett namn än.
    Det går bra att lämna henne i hagen om hon inte är själv.
    Det är nog mer att jag vill prova på hemma plan för jag har aldrig haft med en häst i grimma när jag rider.

    SvaraRadera
  3. Det går nog säkert bra :) kram

    SvaraRadera