fredag 26 augusti 2011

Torsdagens ridning.

I går red jag O’brian på ridskolan.
Vi började med att mjuka upp och värma upp hästen.
Böja och ställa.
Sen red vi mot var sin spegel.
Vi skulle rida på rakt spår.
Ha kvar fram delen på spåret
och flytta baken några steg åt höger och några åt vänster.
Hela vägen ner till spegeln.
Där skulle vi göra ett stop, rollback och jog tillbaka.

Det gick riktigt bra åt höger och sen till vänster
men sen tillbaka till höger gick nästan inte alls.
Jag måste ha med mig sporrar nästa gång.
Men stoppen, rollback och jogen gick jätte bra.

Vi gjord även detta på en volt.
Den öppna delen flyttade vi ut baken.
Stefan sa att detta var det bästa han har sett mig rida.
Nästa år ska vi börja leta efter tävlingar att åka på.
KUL…
Nä nu ska jag iväg och rida volvon och ferrarin.


Hej hopp.
Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar