onsdag 31 augusti 2011

Tisdagens ridning.

I går började jag med att leda fölet.
Halter, backa, flytta baken och även trava.
Det var svårt att få henne att trava.

Sen var det dags för en tur med volvon.
Det gick bra.
Vi skrittade, joggade, flytta baken, sidepass,
rollback, L-hinder, box och voltarbete.

Sen var det dags att åka till ridskolan
och då tog jag med mig ferrarin.
När jag hoppade upp på henne
så var hon så spänd att hon skakade.
Det kändes som om hon skulle
flyga i taket för minsta lilla.
Skritten var bra.
Den var inte så lugn som den brukar vara
men hon jobbade med ryggen i alla fall och lyssnade.

Joggen var riktigt bra.
Lugn och hon trampade under sig bra. 
Men galoppen var mer på stället än framåt.
Jag ville inte trycka på henne för att få henne att länga stegen
när hon var så på hel spänd.
Jag vet inte om det var jag som kom åt med sporren
eller om det var något annat.
Men hon bytte galopp rätt ofta
speciellt ner det blev galopp på stället.

Det blir till att öva mer.
Ta med henne ofta till ridhuset och även på lektionerna.
Men jag var nöjd med gårdagen i alla fall.
Det går åt rätt håll i alla fall.



Lady Liz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar