onsdag 24 augusti 2011

Jag blir så arg.

I går kväll på ridskolan red jag O’brian.
Stefan frågade om jag hade ridit någon mer häst sedan imorse.
Ja sa jag. Volvon och ferrarin.
Det märks, svarade Stefan.
För jag var mer mör i kroppen sa han.

Vi började med att mjuka upp hästen.
Böja och ställa. 
Sen fick vi var sin kona att rida runt.
För att få runda volter och
centrerade fram- och bakdelsvändningar.
Det gick jätte bra.
Jag fick mycket beröm för min ridning.
Det var kul att det gick så bra.

Efter ridningen skulle vi släppa ut hästarna som vi hade ridit.
Vi var fyra stycken.
Rosa är lite jobbig att släppa.
När man ska ta av henne grimman så försöker hon att slita sig.
Det sa Stefan till om innan vi gick ut med hästarna.
När vi kommer fram så släpper den första sin häst
som drar iväg i full galopp.
O’brian ville också iväg men han fick stanna.
Rosa började också bli jobbig.
Den sista tjejen som kan ha varit 15-16 år släppte sin häst.
Jag sa till henne som höll i Rosa att lägga grimskaftet
runt halsen på Rosa och sen ta av grimman.
Och när hon var lugn.
Först då släppa henne.

O’brian ville iväg och jag hade lagt grimskaftet
runt halsen på honom.
Som tur var.
Men jag hade även knäppt upp grimman under till
och höll min hand där.

Jag höll ögonen på Rosa när O’brian gjorde något
och min hand kom i kläm.
Rosa släptes och O’brian fick lugna ner sig
innan han också fick dra iväg.

Blir så arg på folk som inte vet hur man släpper ut flera hästar.
Som tur var, var det bara min hand som blev skadad.
Hade alla bara släppt sina hästar så fort vi hade kommit in i hagen. 
Så hade den sista lilla tjejen inte hunnit ta av grimman
innan hennes häst innan den hade dragit iväg.


En arg Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar