tisdag 11 oktober 2011

Vilken fredag.



Det började med att vi åkte till ettåringen Marilyn.
Hon kommer snart hem igen efter sommar betet.
Henne ska jag börja jobba med då.
Det kommer att bli jätte kul.

När vi kom tillbaka red jag Okie.
Det blev en hel del jobb i skritt och trav.

Efter det skrittade jag ut på Peppy och fölet fick följa med.
Jag hade en som följde med mig till den stora vägen.
Men jag hade tur för det kom inga bilar.
Annars gick det rätt så brai skogen.
Hon är lika fjantig som sin mor när det gäller vattenpölar.
Men det får vi ändra på.
I skogen kom det en bil och en kille med stavar.
Killen med stavar var lite farlig tyckte fölet.
Men det var nog för att Peppy reagerade lite.
Vid vägen blev vi upp mötta igen för att ta oss över.
Inga bilar denna gång.
Det var skönt.
När vi nästan var hemma så ryckte fölet till
så grimman gick sönder.
Det var tur att det hände när vi var nästan hemma.


Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar