tisdag 24 januari 2012

Veckan som gått.

I tisdags så red jag och Therese ut.
Jag red Peppy och hade med mig hennes föl
och Therese red sin häst och hade med sig Marilyn.
Det gick jätte bra.
Unghästarna skötte sig jätte bra.

På ridskolan red jag O’brian och vi red en ny övning.
Övningen rids på medellinjen.
Man börjar vid mitten av kortsidan och skrittar upp längst medellinjen.
När man är i höjd med kora 1 så joggar man igenom konerna
på medellinjen och gör en volt åt höger,
när man kommer tillbaka till konerna
 så byter man till en volt åt vänster.
När man kommer tillbaka till konerna igen
är det vänster galopp längst medellinjen.
När man kommer i höjd med kora 3 är det stopp,
rollback åt höger och höger galopp till kornorna i mitten.
Där från är det jogg till kona 1 och ett stopp.
Sen var övningen klar.

Det gick sådär.
Det var svårt när man hade gjort rollbacken
och kom i galopp och skulle sakta av till jogg.
För alla andra hästarna står längst kortsidan.

På torsdagen red ja Okie och hon ville inte lyssna på mig
så det var rätt så jobbigt.
Men jag kom på att det kan bero på det nya bettet.

På lördagen hade jag inte tid att rida
så vi red på söndagen i stället.
På söndagen hade det kommit 1 dm snö
så det blev bara en skrittur i skogen.
Men det var jätte skönt.


Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar