onsdag 23 november 2011

Vårdcentralen.


I måndags gav sambon mig min sista spruta.
14 stycken har det blivit.
Blodförtunnande spruta för att jag inte skulle få en blodpropp.
Skönt att slippa det.

En av fjorton.



Var på vårdcentralen i tisdags och tog bort stygnen.
Tre ingrepp och fyra stygn.
Men den ena knuten hade gått upp
så det såret har inte läkt ihop.
Jag tyckte att det var lite konstigt
att det hade blött så mycket vid ena ingreppet.
Jag borde ha vetat bättre efter så många operationen.

Sen träffade jag sjukgymaster.
Just nu är det rörlighet i fotleden
som jag ska jobba med utan belastning.
Ska dit igen på måndag.

Jag har förlorat 5cm i omkrets på vaden på två veckor
så det blir mycket träning för att få tillbaka det.

Lite skillnad.



Senare på dagen ringde min ridlärare Stefan
och undrade hur det var med mig
och om jag orkade följa med till en reining ryttare.
Hon tävlar på högnivå så det var riktigt intressant.

Första hästen hon visade tror jag var tre år.
Hade bara gjort någon tävling i år men ska bil mer nästa år.
Hon visade hur hon tränar sina hästar
och även dem som hon har för träning.
Det var mycket intressant att se.

Hon hade ett lugnt sätt att träna hästarna på.
Hon gick även igenom vad ett reining mönster innehåller.
Hon tog varje del för sig.

Den andre hästen hon visade var en två åring
som hon haft i två och en halv månad.
Det var jätte kul att vara där.


Lady Liz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar